Kiltatoiminta

Uskollisuuden Kilta n:ro 80

Kiltatoiminnan tarkoituksena on toimia seuran pitkäaikaisten jäsenten ystävyyttä ja vireyttä ylläpitävänä piirinä.

Jämsän Naisvoimistelijoiden Uskollisuuden Kilta perustettiin 9.4.1989 yhteiseksi Jämsän, Jämsänkosken ja Kaipolan Naisvoimistelijoille. Killan toiminta on osa pääseuran toimintaa mutta sillä on oma johtokunta eli emännistö, vuosikokous, jäsenmaksu ja talous.

Kiltaan voi liittyä 25 vuotta täyttänyt ja viisi vuotta Voimisteluliiton seurassa ollut henkilö.

Killan toimintamuotoja ovat liikuntaharjoitukset, retket, esitelmätilaisuudet jne. Killan emännistö suunnittelee ja johtaa killan toimintaa. Se hyväksyy uudet jäsenet ja kirjaa eronneet.

Jämsänkosken Naisvoimistelijoiden yhdistyksen toiminnan lopettamisesta huolimatta Jämsän ja Kaipolan Naisvoimistelijoiden yhteinen kiltatoiminta on aktiivista. Neljäkymmentäviisi jäsenisessä killassa liikuntakyvyn ylläpitämisen lisäksi vaalitaan ennen kaikkea ystävyyttä. Ilta päätettiinkin yhteislauluun ”tää ystävyys ei raukene”.

Jämsän Naivoimistelijoiden Uskollisuuden kilta n:o 80 on nyt 30-vuotias!

Uskollisuuden kilta juhli kunnioitettavaa 30 vuotis taivaltaan 24.11.2020 Jämsän Patapirtillä. Juhla oli hieno ja arvokas. Juhlan kulusta vastasi kiltaäiti, eli puheenjohtaja Kaija Uotinen. Juhlapuhujia olivat Voimisteluliiton kiltatyöryhmän puheenjohtaja ja Sydän-Suomen kiltavastaava Pirjo Nummelin-Stenman, pitkäaikainen kiltatoiminnan vaikuttaja Aira Putkonen sekä pääseuran, Jämsän Naisvoimistelijoiden puheenjohtaja Sanna Anttila.

Mukaan Kiltaan?

Mikäli olet kiinnostunut Kiltatoiminnasta,  ota yhteyttä kiltavastaavaan.
Tämänhetkisenä kiltaäitinä toimii Hannele Koivisto.

Kuvia Uskollisuuden killan 30 vuotis-juhlista 24.11.2020 Jämsän Patapirtillä