Vastuullisuus on yksi seuran neljästä arvosta, jonka seura toiminnassaan on avannut näin:

• Seura huolehtii, että ohjaajien toiminta ryhmien sisäisesti on vastuullista psyykkisen ja fyysisen turvallisuuden huomioiden.
  • Jäseniä kannustetaan ja ohjataan pelisäännöin toimimaan vastuullisesti.
  • Seura toimii kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti ja pyrkii toiminnassaan kannustamaan kulkemista kävellen, pyörällä tai kimppakyydein.
  • Toimintaa pyritään laajentamaan kestävän kehityksen mahdollistamiseksi ja autokyytien vähentämiseksi.

Vastuullista seuratoimintaa ohjaavat Voimisteluliiton linjaukset ja Reilun Pelin Periaatteet.

Epäasialliseen käytökseen puuttuminen

Mikäli koet tai havaitset seuran toiminnassa epäasiallista käytöstä, kuten kiusaamista tai syrjimistä, tuothan asian seuran tietoon,  jotta voimme puuttua käytökseen mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.

Epäasiallisen käytöksen yhteyshenkilönä toimii seuran puheenjohtaja Sanna Anttila.

Et ole yksin!

Et ole yksin on Väestöliiton ja suomalaisen urheilun yhteishanke, jonka päämääränä on ennaltaehkäistä ja vähentää kiusaamista, seksuaalisen häirinnän ja kaikenlaisen väkivallan kokemuksia urheilussa.

Klikkaamalla logosta pääset palvelun sivuille ja ilmaiseen puhelinpalveluun tai chattiin.

Taloudelliset tuet

Jokaisella lapsella ja nuorella on oikeus harrastukseen. Toimintaamme voi osallistua erilaisia harrastustukia hyödyntyäen.

Lisää harrastustuista:
SOS-lapsikylä